*Κατηγορούμενοι δύο πρώην Επιθεωρητές και δύο σταθμάρχες του ΟΣΕ γιατί νόθευσαν υπηρεσιακά έγγραφα για να συγκαλύψουν και να μετακυλήσουν ευθύνες για τη χαλασμένη διάβαση, όπου έχασε τη ζωή του 34χρονος οδηγός ΙΧ
Για σήμερα Τρίτη 6 Μαϊου, έπειτα από μια αναβολή, έχει προσδιοριστεί η δίκη για τον θάνατο 34χρονου οδηγού επιβατικού αυτοκινήτου, ο οποίος έχασε τη ζωή του όταν παρασύρθηκε από αμαξοστοιχία της Hellenic Train σε διάβαση της οδού Κάρλας, στη Λάρισα.
Ως κατηγορούμενοι, πέραν του μηχανοδηγού, παραπέμπονται δύο πρώην Επιθεωρητές του ΟΣΕ, όπως και δύο Σταθμάρχες, για το αδίκημα, μεταξύ άλλων, της πλαστογραφίας κατ’ εξακολούθηση και της ηθικής αυτουργίας σε πλαστογραφία κατ‘ εξακολούθηση, καθώς όπως αποκάλυψε πολύμηνη έρευνα του Τμήματος Τροχαίας Λάρισας, νόθευσαν υπηρεσιακά έγγραφα προκειμένου να συγκαλύψουν τις δικές τους ευθύνες (σ.σ. ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατούσε στον ΟΣΕ) για τη χαλασμένη διάβαση και για το τροχαίο δυστύχημα και αποδοθούν ευθύνες στον συγκατηγορούμενο μηχανοδηγό.
Ενδεχομένως και σε ανθρώπινο λάθος του άτυχου 34χρονου, παρότι οι μπάρες στη διάβαση της οδού Κάρλας ήταν χαλασμένες και οι σταθμάρχες είχαν ενημερωθεί από το πρωί, μέσω της ΕΛ.ΑΣ. έπειτα από παρατηρήσεις διερχόμενων Λαρισαίων.
Ορισμένοι εκ των κατηγορουμένων, σύμφωνα και με τη δικογραφία και την απομαγνητοφώνηση των τηλεφωνικών συνομιλιών, αλλοιώνουν έγγραφα με τον συγκατηγορούμενο μηχανοδηγό να αντιλαμβάνεται την εξέλιξη και να προσφεύγει παράλληλα στη Δικαιοσύνη, κατά αγνώστων. Η εξέλιξη κοινοποιήθηκε και στο Σωματείο των μηχανοδηγών γι’ αυτό και μεταξύ αρκετών μαρτύρων, περιλαμβάνεται ο προσφάτως απολυθείς από τη Hellenic Train και πρώην πρόεδρος του σωματείου μηχανοδηγών, Κώστας Γενιδούνιας.
ΧΑΛΑΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΙ
Όπως είναι γνωστό, το τροχαίο δυστύχημα σημειώθηκε στις 18.15 το απόγευμα της 21ης Ιουνίου 2022, όταν σε διάβαση δίπλα από το σχολικό συγκρότημα των 7ου Γυμνασίου – 13ου Λυκείου, στον οδό Κάρλας, το αυτοκίνητο που οδηγούσε ο 34χρονος Λαρισαίος, Τοτίλα – Κωνσταντίνος Μπούμπας, ενώ διέσχιζε την ισόπεδη διάβαση με κατεύθυνση την οδό Καβάφη, παρασύρθηκε από την αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο από Βόλο προς Λάρισα.
Το ΙΧ παρασύρθηκε για να καταλήξει στην οδό Κάρλας, με τον 34χρονο να βρίσκει ακαριαίο θάνατο. Η διάβαση είχε προειδοποιητικές πινακίδες κινδύνου, ωστόσο λόγω ηλεκτρονικής βλάβης δεν λειτουργούσαν οι μπάρες (Αυτόματο Σύστημα Ισόπεδης Διάβασης – ΑΣΙΔ), όπως από νωρίς το πρωί της ημέρας του δυστυχήματος ήταν γνωστό, όπως είχε καταγγελθεί – σύμφωνα με πληροφορίες της «Ε» – στο Κέντρο Επιχειρήσεων («100») της Διεύθυνσης Αστυνομίας Λάρισας και είχε αναφερθεί στον Σταθμάρχη.
Η βλάβη δεν αναφέρθηκε στις επόμενες βάρδιες, με αποτέλεσμα να μην επιδιορθωθεί, ούτε στο μεταξύ ελήφθησαν προσωρινά προληπτικά μέτρα, με αποτέλεσμα το απόγευμα της ίδια ημέρας να σημειωθεί το τροχαίο δυστύχημα και να χάσει τη ζωή του ο 34χρονος.
ΔΥΟ ΠΡΩΗΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ
Στους κατηγορούμενους για ηθική αυτουργία στην πλαστογραφία συμπεριλαμβάνεται και ο πρώην προϊστάμενος Επιθεώρησης του ΟΣΕ, ο οποίος είναι και κατηγορούμενος για την τραγωδία των Τεμπών στις 28 Φεβρουαρίου 2023.
Δεύτερος κατηγορούμενος για το αδίκημα της ηθικής αυτουργίας είναι ο πρωινός σταθμάρχης την ημέρα του δυστυχήματος, ο οποίος σημειωτέον στη συνέχεια αναβαθμίστηκε, εκτελώντας χρέη Επιθεωρητή μετά την προφυλάκιση του Επιθεωρητή της τραγωδίας των Τεμπών.
Διευκρινίζεται ωστόσο πως μετά την αποκάλυψη της υπόθεσης της νόθευσης των εγγράφων στην υπόθεση της Λάρισας, ο νυν διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ στις 17/7/2024 «ξήλωσε» τον αναβαθμισμένο σταθμάρχη σε ρόλο Επιθεωρητή.
Για πλαστογραφία κατ’ εξακολούθηση παραπέμπεται η Σταθμάρχης βάρδιας την ώρα του τροχαίου δυστυχήματος, η οποία φέρεται να νόθευσε τα έγγραφα καθ’ υπόδειξη των δύο πρώην Επιθεωρητών.
Ο μηχανοδηγός παραπέμπεται επίσης για το πλημμέλημα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια, ενώ πέμπτος κατηγορούμενος είναι και ο βραδινός σταθμάρχης. Υπενθυμίζεται ότι η δίκη αναβλήθηκε για πρώτη φορά για λόγους υγείας ενός κατηγορουμένου.
Πηγή: Β. ΚΑΚΑΡΑΣ / eleftheria.gr