Στα όριά τους έχουν φτάσει οι επαγγελματίες της εστίασης στη Λάρισα, με τις συνεχείς καταγγελίες εις βάρος τους, πολλές φορές ανώνυμες ή αβάσιμες, -όπως υποστηρίζουν- οι οποίες όμως οδηγούν τα καταστήματα σε προσωρινά ή ακόμα και μόνιμα λουκέτα.
Οι συνέπειες, όπως τονίζουν οι καταστηματάρχες, είναι καταστροφικές καθώς εργαζόμενοι μένουν χωρίς δουλειά, οικογένειες χάνουν το βασικό τους εισόδημα και η τοπική οικονομία υφίσταται ένα διαρκές πλήγμα. Η κατάσταση, σύμφωνα με τους ίδιους, έχει ξεφύγει από κάθε όριο. «Η εστίαση στη Λάρισα πεθαίνει», φωνάζουν, καθώς καθημερινά νέα περιστατικά αναστέλλουν τη λειτουργία επιχειρήσεων για λόγους που, όπως καταγγέλλουν, δεν συνοδεύονται από σοβαρό έλεγχο ή τεκμηρίωση.
«Δεν μπορεί μια καταγγελία από έναν άνθρωπο που δεν γνωρίζουμε για ποιον λόγο την κάνει, να καθορίζει τη μοίρα ενός ολόκληρου καταστήματος», αναφέρει χαρακτηριστικά η πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Καταστημάτων Αναψυχής και Εστίασης Λάρισας (ΣΙΚΑΕΛ) κ. Δήμητρα Μπαράτση. «Χωρίς έλεγχο, χωρίς λογική, χωρίς ευαισθησία. Αν αυτή τη Λάρισα θέλουν, αυτή τη Λάρισα θα έχουν, αλλά με κλειστά μαγαζιά, ανεργία και ερημιά. Σαράντα χρόνια η Λάρισα τέτοιο πόλεμο και τέτοια κατάσταση δεν έχει βιώσει».
Οι επαγγελματίες, σύμφωνα με την κ. Μπαράτση, ζητούν την άμεση παρέμβαση της δημοτικής αρχής, ώστε να στηρίξει τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και να θεσπίσει διαδικασίες που εξασφαλίζουν τη δικαιοσύνη και τη διαφάνεια πριν από την επιβολή οποιασδήποτε κύρωσης. Όπως επισημαίνει, η πρακτική της άμεσης αντίδρασης σε κάθε καταγγελία, χωρίς προηγούμενη διασταύρωση ή ενδελεχή έλεγχο, έχει μετατρέψει την εστίαση σε «εύκολο στόχο». «Δεν είμαστε εχθροί, είμαστε μέρος της λύσης. Ζητάμε διαφάνεια, διάλογο και συνεργασία» τονίζει η κ. Μπαράτση, εκτιμώντας πως μεταφέρει την άποψη των περισσότερων συναδέλφων της, καλώντας τον Δήμο να πάψει να λειτουργεί βάσει ανώνυμων φωνών και να δώσει προτεραιότητα στην προστασία των δεκάδων θέσεων εργασίας που διακυβεύονται. Παράλληλα, οι καταστηματάρχες απευθύνουν έκκληση και προς τους πολίτες, να υπάρχει υπευθυνότητα στο εν λόγω θέμα των καταγγελιών. «Σε συνθήκες κρίσης, απαιτείται έλεγχος και διάλογος. Όχι τοξικά σχόλια, όχι καταγγελίες που βασίζονται σε προσωπικά κίνητρα ή κακεντρέχεια», αναφέρουν. Τονίζουν ότι η εύρυθμη λειτουργία της εστίασης δεν αφορά μόνο τους ίδιους, αλλά το σύνολο της κοινωνίας.
Η εστίαση παραμένει ένας από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Λάρισας, συνδέεται άμεσα με τον τουρισμό, την τοπική απασχόληση και την κοινωνική ζωή της πόλης, σημειώνει η κ. Μπαράτση. «Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, δεν θα έχουμε μόνο κλειστά μαγαζιά. Θα χαθεί και η κοινωνική συνοχή της πόλης». Σε αυτό το πλαίσιο, ο ΣΙΚΑΕΛ θέτει μια σειρά από αιτήματα που, όπως λέει, μπορούν να αποκαταστήσουν την εμπιστοσύνη και να διαμορφώσουν ένα πιο δίκαιο και αποτελεσματικό πλαίσιο: Έλεγχος και τεκμηρίωση κάθε καταγγελίας πριν την επιβολή κυρώσεων. Διαφάνεια στη διαδικασία ελέγχου και ενημέρωση των επαγγελματιών για τις αιτίες που οδήγησαν σε λήψη μέτρων. Ενίσχυση της συνεργασίας Δήμου, ελεγκτικών αρχών και εκπροσώπων του κλάδου. Προστασία των επιχειρήσεων που τηρούν τη νομοθεσία και των εργαζομένων τους. «Ζητάμε τα αυτονόητα. Δηλαδή να ακουστούμε και να μην αντιμετωπιζόμαστε ως εγκληματίες», δηλώνει χαρακτηριστικά και εξηγεί πως η τοπική κοινωνία, η Δημοτική Αρχή και οι πολίτες καλούνται τώρα να πάρουν θέση. «Θα επιλέξουν τη στήριξη της επιχειρηματικότητας, του διαλόγου και της δικαιοσύνης ή θα αφήσουν τον κλάδο να σβήσει αθόρυβα, παραδομένος στην ανασφάλεια και στην καχυποψία; Ο χρόνος μετρά αντίστροφα και, όπως φαίνεται, για την εστίαση στη Λάρισα κάθε μέρα που περνά με ανασφάλεια είναι μια χαμένη μέρα για όλη την πόλη» καταλήγει η κ. Μπαράτση.
Πηγή: ΚΩΣΤΑΣ ΓΚΙΑΣΤΑΣ / eleftheria.gr